15 ve 17 yaşındakilere özel diyet listesi, diyet yapmak her yaşta sağlıklı yapıldığı sürece son derece yararlı olacaktır. Her yaşın kendisine özgü bir diyet kuralı ve kalori miktarları vardır. Daha genç yaşlar olan arkadaşlarımızın daha çok kalori harcadıkları kesin olarak bilinir. Hatta erkeklerin bayanlardan daha fazla kaolri harcadıkları da bilnir.

Gençlere Özel diyet Listesi

Genç vücutlar her zaman için enerjilerini daha çabuk sarf ederler.
Fakat bazı genç vücutlarda bu durum kendisini daha farklı boyutlarda gösterebilir. Yani yavaş çalışan bir metabolizma veya sağlıksız ve düzensiz beslenmelerden oluşan kilolar oluşur.

Fakat bu kilolar uygun bir diyette kalıcılık olma yolunda asla ilerleyemezler. Günlük vereceğimiz diyet listesiniuygulayabilirsiniz.
15 – 17 Yaş diyet listesi – 7 Günlük diyet Listesi

1. Gün Sabah diyet listesi
: 1 su bardağı süt, 1 dilim beyaz peynir, kepek ekmeği, nane, maydanoz ve ara öğünlerde 1 adet portakal
Öğlen: 1 kase domates çorbası, havuç ve kıvırcık salata, 1 dilim kepek ekmeği, 1 adet meyve ve ara öğün: 1 adet poğaça
Akşam: 1 adet lüfer buğulama, 1 dilim kepek ekmeği, bol salata ve ara öğün 1 adet elma.
2. Gün Sabah diyet listesi
: 1 bardak süt, 1 dilim kepek ekmeği, 1 dilim beyaz peynir, domates, salatalık ve ara öğün 2 adet mandalina
Öğlen: Kaşar peynirli tost, meyve ve ara öğün yarım simit
Akşam: 4 adet tavuk şiş parçası, yarım tabak pirinç pilavı ve elma
3. gün Sabah diyet listesi
: Yarım bardak mısır gevreği, 1 bardak süt, dilim kepek ekmeği, 1 dilim peynir, domates, yeşillik ve ara öğün muz
Öğlen: 2 adet yumurtadan menemen, yarım kase yoğurt, 1 adet elma, 1 dilim kepek ekmeği ve ara öğün portakal
Akşam: 2 adet patlıcan dolması, 1 kase cacık, 1 dilim kepek ekmeği ve ara öğün 3 adet susamlı çubuk kraker
4. Gün Sabah diyet listesi:
1 bardak ıhlamur, 2 dilim salam, 1 dilim kepek ekmeği, nane, maydanoz ve ara öğün 1 adet greyfurt
Öğlen: Kaçamak günü ve ne arzu ederseniz yiyebilirsiniz, ara öğün 2 top dondurma
Akşam: 1 tabak kuru fasulye, bulgur pilavı, bol salata, 1 dilim kepek ekmeği ve ara öğün 1 elma
5. Gün Sabah diyet listesi
: Nane çayı, 1 dilim beyaz peynir, 5 adet zeytin, maydanoz, domates, 4 adet kuru erik
Öğlen: Keten tohumlu kırmızı lahana ve turp salatası, 1 kase yoğurt, 1 elma, 1 dilim çavdar ekmeği ve ara öğün 1 adet ayva
Akşam: 1 tabak kısır, bol salata ve ara öğün elma
6. Gün sabah: Yarım bardak mısır gevreği, 1 su bardağı süt, 1 dilim çavdar ekmeği, 2 çay kaşığı bal, 5 adet zeytin ve ara öğün 1 adet kivi
Öğlen: 3 köfte, bol salata, 1 meyve, 1 dilim kepek ekmeği ve ara öğün 1 adet greyfurt
Akşam: Arzuya göre yemek yenebilir ve ara öğün 1 avuç leblebi
7. Gün sabah: Yeşil çay, 1 dilim kepek ekmeği, 1 dilim beyaz peynir, domates, salatalık, 2 dilim salam, 4 adet kuru erik ve ara öğün 1 adet elma
Öğlen: 1 tabak mercimek çorbası, 1 dilim çavdar ekmeği, 1 adet meyve ve ara öğün yarım simit, meyveli yoğurt
Akşam: 150 gr. biftek, 1 dilim çavdar ekmeği, kıvırcık salata ve 1 avuç leblebi